Субота, 11.05.2024, 00:30

Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20
імені Бориса Серги

Меню сайту
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Пошук
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Прийоми раціональної підготовки до іспитів

Напередодні іспитів майже всі замислюються над питаннями: як швидко і якісно запам’ятати необхідну інформацію? Чи потрібно виготовляти шпаргалки? Як зконцентрувати увагу та не розгубитись під час іспиту?

Для якісної підготовки та успішного складання іспитів вам стануть у пригоді наступні прийоми самоорганізації:

                                   Правила самоорганізації  під час підготовки до іспитів


1.    Заздалегідь розплануйте свій час, щоб у години занять ніщо не відволікало вас.

2.    Розпочинаючи роботу, завчасно організовуйте своє робоче місце.

3.    Приступаючи до занять, покиньте всі зайві думки. Найкращій спосіб – попередній перегляд матеріалу, складання плану майбутньої роботи.

4.    Стійкість уваги, багато в чому, залежить від того, наскільки добре ви розумієте матеріал.

5.    Чергуйте види діяльності, наприклад: читання з переказуванням, розв’язанням завдань, тому,що це попереджає виникнення монотонності, яка є причиною зниження концентрації уваги. Але такі зміни не повинні бути і занадто частими, бо це призводить до поверхового засвоєння навчального матеріалу.

6.    Якщо під час читання ви, раптом, усвідомили, що на певний час відключилися – поверніться до того місця, де відбулося відключення. Визначити його досить легко: весь попередній текст під час повторного читання сприйматиметься як не знайомий.  

Раціональні прийоми запамятовування

 

1.    Інформація запам'ятовується краще перед сном, у стані розслаблення, або після  сну чи відпочинку.

2.    Значну роль відіграє відстрочене повторення (через 2 – 3 дні).

3.    Чергуйте сприйняття матеріалу з його відтворенням.

4.    У запамятовуванні навчального матеріалу допомагає сенсорна (почуттєва) опора та такі допоміжні прийоми як:

·       «вузлики на память»;

·       Підкреслення, виділення змістових частин тексту;

·       Асоціювання навчального матеріалу з певними предметами чи подіями.

5.    Зумовлення:

·       Ситуативне – учіть матеріал в  однакових умовах;

·       Ритмічне – учіть в тому самому темпі;

·       Емоційним – учіть під музику.

6.    Емоційне налаштування на роботу.

7.    Вербалізація вивченого матеріалу (переказування, порівняння, тощо).

8.    Виділення логічних частин.                                                                                                         

9.    Естетично (гармонійно, привабливо) оформлений матеріал запам ятовується краще. 

         Для того, щоб зберегти в пам’яті необхідну інформацію, виділіть основні змістові частини для запам’ятовування (те, що потрібно запам’ ятати ), виділіть основне і другорядне, знайдіть зв’язки між об’єктами, систематично повторюйте і відтворюйте матеріал, який запам’ятяли. У разі виникнення ускладнень, згадайте обстановку заучування, просувайтесь від окремих фактів до системи або – до більш загальних знань, необхідних цієї миті.

Прийоми самоорганізації під час іспиту


·        Прочитайте всі завдання до кінця;

·        Оцініть, який пункт є для вас найлегшим;

·        Намічайте послідовність розв’язання завдань за принципом від простого – до найскладнішого;

·        Якщо завдання виявилось складнішим, ніж ви вважали, переходьте до наступного. Виконавши інше завдання можна повернутись до попереднього;

·        Стежте за часом, відведеним на розв’язання кожного пункту;

·        Якщо залишається час, не кваптеся – витратьте цей час на перевірку. 

Що стосується використання шпаргалок під час іспиту – вони можуть бути корисними, якщо виконуються дві умови:

·       Шпаргалки повинні бути написані вами власноруч. В цьому випадку, навіть, якщо вам не вдасться ними скористатись, ви зможете відтворити по пам’яті від 30% до 70% інформації, що міститься на них.

·       Діставати шпаргалку є сенс лише тоді, коли ви не знаєте взагалі нічого по даній темі. Але ризик користування шпаргалками залишається занадто великим тому, що непоміченими залишаються не більше 30% шпаргалок. 

З повагою, психологічна служба школи.